Škoda 105
tyř až pětimístný čtyřdvéřový vůz s motorem vzadu a pohonem zadních kol. Řadový hliníkový čtyřválec OHV, objem 1046 cmł, vrtání 68 mm a zdvih 72 mm, kompresní poměr 8,5, výkon 34 kW (46 koní) při 4800 ot/min, točivý moment 76 Nm při 3000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2400 mm, rozchod 1280/1250 mm, vnější rozměry 4160x1595x1400 mm, hmotnost 855 kg, maximální rychlost 129 km/h, zrychlení na stovku za 33,4 s. Vozy Škoda 105/120 se vyráběly od roku 1976. Škoda 105 byla dodávána v provedeních 105 S (standard), 105 L (de luxe) a později také 105 GL (grand luxe). V roce 1979 vozy dostaly menší kola a původní pneumatiky 155-14 byly zaměněny za 165-13. Touto úpravou se zvětšil rozchod kol o 40 mm. Největší modernizací prošla řada Škoda 105/120 v roce 1983, kdy byl rozšířen podvozek, změněny blatníky, nárazníky, maska a přední i zadní světlomety. Došlo také k úpravám na motorech. Výroba stopětek byla ukončena roku 1987.